Monstret har levt upp till sitt namn!!

Efter att ha varit ute med Renzo på den vanliga morgonrundan (den runt trädet på gården och tillbaka till dörren ;p) efter frukost så hade jag lite tid över så jag gick och la mig i sängen för att snooza i 20 min till så fick det lilla monstret något tokryck och bet tag i näsan på mig. Där låg man i lugnan ro och så helt plötsligt så sprutar blodet ur näsan på en, det var inte kul. Dessutom kom han åt någon nerv så även tårarna sprutade, tur att husse var hemma, för Renzo visade inga som helst tecken på att vilja be om ursäkt, snarare tvärtom!!

Nu har jag ett väldigt fint litet kryss i höger inner näsborre, precis i utkanten och det ömmar som fan! :(
Han har ju sylvassa tänder den lilla räven, och han har en tendens att alltid satsa på ansiktet eller öronen när han hetsar upp sig. Inte alls kul när det är där man är som mest känslig. Sedan har han börjar att "attackera" ordentligt och han blir riktigt förbannad, man ser det i ögonen på honom. Han kan ta sats och springa och hoppa upp och bita i benen om man inte passar sig. Vet inte riktigt hur vi ska gå vidare med detta men en lösning finns det alltid, men det sätter helt klart ens tålamod på prov.

I går fick han en sen dusch precis innan vi skulle sova, lilleman hade nämligen lyckats klampa runt i sitt eget bajs så han luktade skit rent ut sagt ;)
Han var inte så glad på mig när han stod i badkaret, trött och kinkig var han och ville bara komma upp i min famn. Hicka fick han till på köpet, han tyckte att duschen var väldigt jobbig, i alla fall tills vi kom till att skölja bort schampoot, då såg han ut att tycka att det var skönt eller så hade han kommit på att det inte tjänade något till att försöka komma bort!

När han hade myst lite i sin handduk i min famn medan jag torkade honom så var det dags för nästa pärs; sätta på tass salvan, ny från apoteket. Det var absolut inte en hit, han sprang direkt till husses kudde och försökte ta bort det från tassarna, rätt kul att se faktiskt :)

Sedan sov han i min famn hela natten, det har han aldrig gjort förut. Han bakade in sitt lilla huvud vid min hals och tryckte sin lilla kropp mot mig; därför kom hans attack i morse som en fullständig chock. Nu är jag dock hemma med honom några dagar så ska verkligen ta mig tiden att mentalträna lite och framför allt lära mig att läsa av honom ordentligt. Det är en valp med mycket integritet och jag tror att huvudproblemet kan sitta just där, vi måste respektera honom så att han respekterar oss!!

Oj vad mycket text det blev, undrar vem som kommer att orka läsa detta?! :)

Fortsättning följer...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0