Lugnet själv!!

Äntligen har våra besökare åkt hem och det märks en tydlig skillnad på Renzo, han har blivit lugnet själv!
En helt ny kille skulle man kunna säga :)

Han söker mer kontakt med oss, söker mer närhet, och lyssnar betydligt bättre, har inte haft lika mycket olyckor hemma som innan.

Vi har haft en extremt lat dag här hemma idag, mest legat på soffan och jäst haha men det behövde både Renzo och jag. Snart ska vi ta upp träningen igen, klicker och ögonkontakt samt börja öva ordentligt på inkallning.
Ute på gården idag fick han gå lös och han brydde sig inte en meter om jag försvann eller om jag var kvar. Några gånger gick jag och gömde mig men han stod lugnt kvar och nosade på backen. Inte för en jag ropade på honom som han egentligen förstod att jag hade varit borta och då kom han direkt på inkallning. Så nu ska vi jobba upp inkallningen samt se till att husse och matte är dom roligaste som finns :)

Att sitta på kommando sitter klockrent, det är han jätte duktig på så nu ska vi snart ta steget till att ligga, men lite lugn och ro först!!

Vill även passa på att skänka en tanke till fantasiska Jenny som alltid ställer upp med sin expertis när man behöver den. Det är lätt att ligga steget före i tankarna hela tiden istället för att njuta av den tiden man har med lillkillen nu!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0